Tavarantoimittajille

29.10.2016 Kokeiluja pääkaupunkiseudulla 2.11. alkaen (ei koske muuta Suomea)

 

Marraskuun alusta lähtien pääkaupunkiseudulla eli Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Kauniaisissa tuotevarausten vastaanotto asiakkailta päättyy. Asiakkaat, jotka haluavat tilata ennakkoon juomia ja saada ne valmiiksi kerättynä, ohjataan asiakaspalveluun, joko osoitteeseen asiakaspalvelu@alko.fi tai puh. 020 692 771. Asiakas myös maksaa tuotteet ne tilatessaan. Tavoitteenamme on ottaa askel kohti monikanavaista asiakaspalvelua.

Ensisijaisesti toivotamme asiakkaamme edelleen tervetulleeksi mihin tahansa myymäläämme, jolloin voimme valita yhdessä asiakkaan kanssa juuri hänen tarpeeseen sopivat tuotteet kulloinkin myymälässä olevan valikoiman ja varastosaldojen puitteissa. Tämä on asiakkaalle edelleen nopein tapa saada juomat. Asiakaspalvelu hoitaa myymälöiden puolesta juomaneuvonnan, tekee tilauksen ja huolehtii toimituksesta silloin, kun asiakkaan haluamia tuotteita ei kokonaisuudessaan löydy myymälästä.

Tavarantoimittajille kokeilu näkyy siten, että aiemmin myymälöihin toimitetut asiakkaan varaamat tuotteet toimitetaan jatkossa Voutilassa sijaitsevaan Alkon eMyymälään. Kokeilussa ovat mukana vakio-, tilaus- ja erikoisvalikoiman tuotteet.

eMyymälään tuotteet tilataan normaalikäytännön mukaan muun tilauksen yhteydessä, joten tilausten lukumäärä ei oletettavasti olennaisesti kasva. Sen sijaan tilaus- ja kuormakoot sekä kerättävien nimikkeiden määrät kasvavat mitä todennäköisemmin. Toimitukset eMyymälään tapahtuvat normaalilla 24 tunnin rytmillä.

Valikoimanhallinnan näkökulmasta katsoen tällä kokeilulla ei ole vaikutusta tilausvalikoiman tuotteiden myynnintarkasteluun.

Lisätietoja:

Logistiikka
Tuomas Kokkonen
p. +358 40 8205190

Valikoimahallinta
Petri Aalto
p. +358 40 8383868