Tavarantoimittajille

6.3.2014: Väkevä-viirit myymälöihin toukokuussa

Väkevä-viireillä kehitämme asiakastyytyväisyyttämme ja tuomme väkevien tuoteryhmäviestinnän samalle tasolle viinien makutyyppien ja oluttyyppien kanssa.

Alkon konseptimyymälöissä toteutettiin loppuvuodesta 2013 väkevien juomien viestintäkokeilu. Väkevien viirit saivat hyvän vastaanoton asiakkailta ja myymälöiltä, joten viestintämalli otetaan käyttöön kaikissa myymälöissämme.

Viirit tukevat väkevien tuoteryhmäpuuajattelua ja viiri-informaatio toimii henkilökunnan apuvälineenä asiakaspalvelutyössä. Viirit selkeyttävät väkevien tuoteryhmiä asiakkaille, toimivat visuaalisena opasteina ja helpottavat hahmottamaan väkevien tuotemaailman kokonaisuutta. Tuoteinformaatio on läheltä tarkasteltavaa, mutta tuoteryhmäkuva näkyy kauas  –  viiri opastaa oikean hyllyn ääreen.

Väkevissä tuoteryhmäpuun ryhmittely noudattaa pitkälti nykyistä tuoteryhmärakennetta, johon asiakkaat ovat tottuneet. 

Tuoteryhmäpuun mukaisesti viirit on tehty seuraaville tuoteryhmille:

  • vodkat ja viinat
  • ginit ja maustetut viinat
  • rommit
  • konjakit
  • brandyt, armanjakit ja calvadosit
  • viskit
  • liköörit ja katkerot

Tuoteinformaatio palvelee laajaa asiakaskuntaa sisältäen makukuvauksen, tarjoilusuositukset sekä luonnehdintasanoja.