tiedote

Alkon uudet verkkosivut palvelevat myös mobiiliasiakkaita

Alko avasi tiistaina 4.6.2013 uudet responsiiviset, kaikille päätelaitteille skaalautuvat verkkosivut. Uudistuksessa sivujen julkaisujärjestelmä ja sen liittymät taustajärjestelmiin uudistettiin kokonaan. Myös sivujen ilme ja käyttöliittymä kokivat kasvojenkohotuksen.

Uudistuksen lähtökohtana on ollut responsiivisuus eli sivujen sujuva selailu erilaisilla päätelaitteilla. Uudet sivut mukautuvat sen mukaan käyttääkö asiakas pöytäkonetta, tablettia vai älypuhelinta.

”Verkkosivujen mobiilikäyttö on kovassa kasvussa. Uudet sivumme ovat vastaus asiakkaidemme toiveisiin”, kertoo Alkon viestintä- ja markkinointijohtaja Mika-Pekka Miettinen.

Uusilla verkkosivuilla on haluttu parantaa erityisesti hakutoimintoja. Uusilla sivuilla haku kohdistuukin kaikkeen sisältöön. Uutta on myös se, että tuotteiden saatavuutta voi tarkastella myymäläkohtaisesti. Sivujen kielivalikoimaa on myös lisätty – uusilla sivuilla Alko palvelee kotimaisten kielten ja englannin lisäksi myös venäjänkielisiä asiakkaita omilla osioillaan.

Teknisten muutoksien lisäksi uusilla sivuilla on myös paljon uutta luettavaa. Uudistuksen myötä sivuilla on tarjolla Etiketti-lehden reseptien lisäksi lehden artikkelit ja muuta herkullista sisältöä.

”Haluamme uudistuksen myötä tehdä ruoan ja juoman yhdistämisen entistä helpommaksi asiakkaillemme. Tarjoamme myös aiheiden mukaisia vinkkejä. Esimerkiksi tuotesivuilla ehdotetaan juomalle sopivia reseptejä tai linkkiä kyseiseen viinialueeseen liittyvään artikkeliin”, sanoo Miettinen.

Sivut ovat syntyneet yhteistyönä. Esisuunnittelussa Alkon yhteistyökumppani oli Sininen Meteoriitti. Julkaisujärjestelmän on rakentanut Solita ja ilmeen sekä käyttöliittymän ovat suunnitelleet yhteistyössä SEK Loyal ja Solita.

Lisätiedot:
viestintä- ja markkinointijohtaja Mika-Pekka Miettinen, puh. 020 711 5345 viestintäpäällikkö Virpi Vesterinen, puh. 040 501 0706

Julkaistu 6.6.2013 klo 11.55