tiedote

Alkon asiakaspalvelu tutkitusti maan parasta

Alkon 353 myymälän verkosto tarjoaa kaupan alan yrityksistä Suomen parasta asiakaspalvelua, selvisi Kansallinen Asiakaspalvelupalaute -tutkimuksesta marraskuussa. Kaikkien toimialojen vertailussa Alko oli kirjaston jälkeen toisella sijalla.

Taloustutkimuksen toteuttamassa tutkimuksessa mitataan tyytyväisyyttä asiakaspalveluun sekä asiakaspalvelun kehittymistä.

Turun kauppahallin ja Ylläksen Äkäslompolon myymälät loistavat huippupalvelullaan

Alko tutki tänä vuonna asiakaskokemuksensa laatua myös 21 500 asiakashaastattelun avulla kaikissa myymälöissään. Alkon parhaimmistoa asiakaskokemuksessa edustivat asiakaspalautteen mukaan Turun kauppahallin ja Ylläksen Äkäslompolon myymälät. Yhteistä näille huippumyymälöille oli huippuystävällinen palveluasenne, asioinnin helppous ja erittäin vahva asiakkaan suositteluhalukkuus.

Turun kauppahallin myymälätiimin resepti parhaaseen asiakaskokemukseen on selkeä: ”Meitä kaikkia yhdistää aito kiinnostus työhön. Menemme rohkeasti asiakkaan luokse ja keskitymme tekemään sekä suosituksista että palvelutilanteista yksilöllisiä”, tiivistää kauppahallin myymälän myymäläpäällikkö Markku Laiho. ”Tuoteosaamisemme on vahva, ja kehitämme sitä itse aktiivisesti koko ajan. Myymälässämme yhdistyvät positiivinen palveluasenne ja aito ammattiylpeys”, iloitsee Laiho.

Lisätiedot
asiakaskokemuspäällikkö Erika Stude, puh. 020 711 5676