Uutinen

Uudistuksia Alkon tilauskäytänteisiin pääkaupunkiseudulla

Pääkaupunkiseudulla toimintatavat ennakkotilausten osalta muuttuivat marraskuun alusta. Asiakkaat, jotka haluavat tilata ennakkoon juomia ja saada ne valmiiksi kerättynä, ohjataan asiakaspalveluun. Samoin toimitaan, mikäli asiakas haluaa tilata tilausvalikoiman tuotteen, jota ei ole myymälän hyllyssä.

Jatkossa tuotteita ei enää varata, vaan asiakas maksaa tuotteet ennen niiden toimittamista myymälään. Uudistus koskee myymälöitä pääkaupunkiseudulla eli Helsingissä, Espoossa, Vantaalla ja Kauniaisissa. Tuotteet asiakas voi noutaa haluamastaan myymälästä. Tilaustoimituksen valitseville yritysasiakkaille tilaukset toimitetaan kolmessa päivässä ja myymälöistä noudettavat tilaukset ovat haettavissa viikossa.

Uudistuksen tavoitteena on ottaa askel kohti monikanavaista asiakaspalvelua ja verkkokauppaa. Uudistuksella vapautamme myymälöiden henkilökunnalle aiempaa enemmän aikaa myymäläasiakkaiden henkilökohtaiseen palvelemiseen, kun tilausasiat hoidetaan keskitetysti Alkon asiakaspalvelusta. Pääkaupunkiseudun uudistuksissa on kyse kokeilusta ja tulevaisuudessa tilaukset voi tehdä verkkokaupasta.

Asiakaspalvelu auttaa juomien valinnassa, tekee tilauksen ja huolehtii toimituksesta haluttuun myymälään. Asiakaspalvelumme henkilökunta on koottu Alkon omista myyjistä, joten tuoteosaaminen ja asiakaspalvelu ovat huipputasolla luurin tai sähköpostin toisessa päässä.

Ensisijaisesti toivotamme asiakkaat edelleen tervetulleeksi mihin tahansa myymäläämme. Tällöin voimme valita yhdessä asiakkaan kanssa juuri hänen tarpeeseensa sopivat tuotteet. Mikäli kyseisen myymälän valikoimissa ei ole jotain Alkon yli 4 000 nimikettä kattavan valikoiman tuotetta, se tilataan hänelle sopivaan myymälään.

Asiakaspalvelu palvelee osoitteessa asiakaspalvelu@alko.fi ja puhelimitse numerossa 020 692 771 (ppm/pvm). Asiakaspalvelu on tavoitettavissa myymälöiden aukioloaikoina eli ma–pe 9–20 ja la 9–18.