Asiakkuusindeksi 2022 -tutkimus: Alkolle asiakaskokemuksen hopeasija

Alkolle hopeasija asiakkuusindeksi 2022 -tutkimuksessa. Myymälähenkilöstön ystävällisyys, asiantuntevuus ja luotettavuus saavat asiakkailta kiitosta.

Alkon asiakaskokemus sijoittui toiseksi tänään julkistetussa Asiakkuusindeksi 2022 -tutkimuksessa. Asiakaskokemukseltaan kolme Suomen parasta yritystä ovat Aurinkomatkat, Alko ja Yliopiston Apteekki.

”Lämpimät onnittelumme niin Aurinkomatkoille kuin Yliopiston Apteekille ja muille kärkikymmenikön yrityksille! Mukana oli hieno kattaus asiakaskokemuksen huippuja”, sanoo asiakaskokemuksesta vastaava johtaja Tuula Sillanmäki.

”Oli kunnia olla mukana kolmen joukossa ja jännittämässä kisasijoitustamme. Viime vuonna nappasimme ensimmäisen sijan, mutta hopea on ihan mahtava tunnustus asiakkailtamme sekin. Hieno menestymisemme on kaikkien alkolaisten yhteisen työn tulos”, Sillanmäki toteaa.

Kuluvana vuonna Alko on panostanut henkilöstön palvelu- ja tuoteosaamiseen myymälöissä ja asiakaspalvelukeskuksessa, avannut uusia myymälöitä ja jatkanut myymälöiden konseptiuudistuksia. Lisäksi Alko on kehittänyt verkkokaupan ja mobiilin palveluita.

”Meille erinomainen asiakaspalvelu on sydämen asia. Olemmekin erityisen iloisia siitä, että asiakkaat kokevat meillä asioimisen helppona ja miellyttävänä.”

”Asiakkaamme arvostavat palvelussamme laatua, ystävällisyyttä, asiantuntevuutta ja luotettavuutta. Myös digipalvelumme saavat kiitosta.”

Lisätietoja tutkimuksesta

Asiakkuusindeksi on Suomen kattavin vuosittainen tutkimus suomalaisten yritysten asiakaskokemuksesta ja asiakasuskollisuudesta. Tutkimukseen vastasi tänä vuonna 4087 kuluttajaa arvioiden 56 yritystä. Tutkimus on toteutettu vuodesta 2009 alkaen. 

Lisätietoja

Alkon viestintä, mediapuhelin 020 711 5123 (arkisin klo 8–16), viestinta@alko.fi