Handla

Beställning och reservering av varor i huvudstadsregionen

Hanteringen av kundernas varubeställningar i huvudstadsregionen (Helsingfors, Esbo, Grankulla, Vanda) sköts centralt av Alkos kundtjänst.

Via kundtjänst kan du beställa

  • varor ur beställningssortimentet och kontrollera deras tillgänglighet
  • drycker färdigt packade för avhämtning i butik
  • drycker för leverans till företagsadresser (bara företag, se närmare information under Transportservice)
  • transport av varor ur specialsortimentet (varorna säljs bara i Arkadiabutiken i Helsingfors).


Våra butiker reserverar inte drycker i förväg, utan de säljs enbart till kunder som handlar i butiken. Om en produkt är helt slut hos importören, kan drycker flyttas från en butik till en annan.

Så här beställer du drycker:

  • Mejla till adressen kundtjanst@alko.fi.
  • Skriv i meddelandet vilka produkter du vill beställa och vilken butik du vill att varorna levereras till samt dina kontaktuppgifter (beställare, e-postadress och telefonnummer).
  • Du får en orderbekräftelse per e-post och därtill en Verifone-betalningslänk. Läs mer om Verifone.
  • När du har betalat produkterna, levererar vi beställningen till den butik du valt.
  • När varorna kan avhämtas, meddelar butiken det till dig per textmeddelande eller e-post. Se villkoren för distansbetalning.
  • I regel levereras varorna inom 5 vardagar.


Kundtjänst ger också sakkunniga tips för val av drycker och information om Alkos tjänster. Vi betjänar vardagar kl. 9–20 och lördagar kl. 9–18.

Alkos kundtjänst
kundtjanst@alko.fi
tfn 020 692 711 (lna/mta)
PB 33, 00181 Helsingfors