Tjänster

Kontakta vår kundtjäntst via sociala medier

Alko är aktiv på sociala medier och erbjuder kundtjänst via Facebook och Twitter utöver de traditionella kanalerna.

Vi fortsätter att svara på e-post och ta emot telefonsamtal från kunderna. Dessutom blir det hela tiden lättare att följa och kontakta oss via de sociala medierna. Vi tar tacksamt emot kommentarer, synpunkter, idéer och förslag.

På SoMe svarar vi på högaktuella inlägg så fort vi kan och motser interaktiva diskussioner om dagsaktuella teman. Gå in på facebook.com/alko.palvelee och twitter.com/Alko Oy.

SoMe kanaler

Facebook
Twitter
Instagram
YouTube

  • Skicka frågor om produkter som privata inlägg på Facebook eller Twitter. Eller använd andra kanaler.
  • Några dumma frågor finns inte. Antalet svar från vår kundtjänst är drygt 13 000 per år.
  • Vi svarar på frågor om både produkter och tjänster.
  • Vi vill hjälpa dig att ordna lyckade fester, att välja lämpliga drycker till mat och att hitta närmaste Alkobutik eller en viss produkt.
  • Vi vill ha respons och önskemål för att hela tiden kunna bli bättre och tar tag i det som behöver åtgärdas.