Handla

Fel på vara

Om du upptäcker fel i en vara ber vi dig lämna tillbaka den till närmaste Alkobutik. När felet fastställts får du antingen en ny vara eller pengarna tillbaka.

Kom gärna ihåg följande saker:

  • Varan ska returneras i originalförpackningen.
  • Det ska finnas en tillräcklig mängd kvar av drycken för att ett eventuellt fel ska kunnakonstateras. Bara korken eller en helt tömdflaska räcker tyvärr inte.
  • Om felet sitter i flaskan eller kartongen skadu ta med alla delar av den.
  • Du bör på ett tillförlitligt sätt kunna påvisaatt varan köpts på Alko.
  • Du bör på ett tillförlitligt sätt kunna påvisaatt du förvarat varan på ett korrekt sätt.
  • Om en felaktig vara orsakat skada, ber vi dig lämna in en skriftlig redogörelse. Mer upplysningarom ersättningsfrågor får du från vår kundtjänst, tfn 020 692 771 (ina/mta), vardagar 9–16.

Om så behövs hjälper Alkos experter på kvalitetskontroll försäljarna att identifiera felet på din vara.