
”Palvelemme suurella sydämellä”
Raision Myllyn Alkossa jokainen asiakas on tärkeä. Siellä saa asiantuntevan palvelun lisäksi kokea olevansa aina tervetullut myymälään.
Raision Myllyn Alkon palvelumestari Sini Kivinen järjestää henkilökunnalle hauskoja tempauksia, joiden tavoitteena on nostattaa tiimihenkeä.
”Teemana saattaa olla esimerkiksi persoonalliset tervehdykset tai tarjoiluvinkkeihin keskittyminen asiakaspalvelussa. Ajoittain seisomme ovella toivottamassa jokaisen ihmisen tervetulleeksi myymäläämme”, Kivinen kertoo.
Hyvä yhteishenki
Työyhteisön hyvä henki välittyy asiakkaille miellyttävänä ilmapiirinä ja laadukkaana palveluna.
”Myymälässämme jutellaan ja vaihdetaan kuulumisia asiakkaiden kanssa palvelun lomassa. Välillä nauretaan makeasti, ja joskus myös liikututaan yhdessä. Jokainen asiakas huomataan ja jokainen on meille tärkeä”, Kivinen sanoo.
Vilkkaan ostoskeskuksen Alkossa asioi monenlaisia ihmisiä, jotka pistäytyvät myymälään usein muiden ostosten lomassa. He kysyvät vinkkejä ruoka-juomayhdistelmiin, juhliin tai esimerkiksi illanistujaisiin. Kivinen on huomannut, että asiakkaat arvostavat henkilökunnan asiantuntijuutta.
Uutuudet kiinnostavat asiakkaita
”Meiltä kysellään myös uutuuksia, ja monet ihmiset haluavat ennakkoluulottomasti kokeilla jotain erilaista. Teemme siis tietoisesti rohkeita ja monipuolisia suosituksia, joilla voimme ylittää asiakkaan odotukset”, Kivinen lupaa.
Päivät ovat isossa myymälässä nopeasykkeisiä, etenkin loppuviikkoa kohden, ja asiakkaita kulkee sisään ja ulos jatkuvana virtana. Silti palveluun käytetään aikaa juuri sen verran kuin asiakas tarvitsee.
Missä
Raision kaupunki sijaitsee Varsinais-Suomessa Turun naapurissa.
Asukkaita Raisiossa on noin 24 200.
Tiesitkö
Raision nimi juontuu kunnan läpi virtaavasta Raisionjoesta. Nimen vanhin muoto on tiettävästi ollut Raisajoki.