Alkon tuotteille uusia tuotetietoja: vegaaninen, alkuviini, paikallinen ekosertifiointi ja kevyempi lasipullo

Tavarantoimittajia pyydetään päivittämään valikoimassa olevien tuotteidensa tiedot 23.8.2017 mennessä tuotemuutospyyntöinä.

Alkon tuotteille tulee uusia asiakkaille viestittäviä tuotetietoja. Tuotteen tiedoissa tullaan 3.10.2017 alkaen kertomaan, mikäli tuote on vegaaninen, alkuviini, omaa paikallisen ekosertifioinnin tai on pakattu kevyempään lasipulloon. Nämä tiedot päivitetään tuotteille tavarantoimittajien ilmoitusten perusteella.

Valikoimassa oleville tuotteille tiedot päivitetään tuotemuutoksina Alkon kumppaniverkossa. Uusissa tarjouksissa tiedot voi ilmoittaa jo tarjouksella. Valikoimassa olevista tuotteista tiedot tulee ilmoittaa 23.8.2017 mennessä, sillä uudet hintalaput tilataan elokuun lopussa.

Vegaanisuus, alkuviinistatus ja paikallinen ekosertifiointi tulee ilmetä tuotteen myyntipakkauksesta. Muutospyyntöön tai tarjoukselle tulee liittää kuva, josta merkintä näkyy. Tuotemuutosnäytteitä ei tarvitse lähettää, jos tuotemuutos koskee vain jotain näistä neljästä uudesta tiedosta (vegaanisuus, alkuviinistatus, paikallinen ekosertifiointi ja/tai kevyempi lasipullo viineissä).

Liitteessä on määritelty tarkemmin milloin tuotteelle voidaan lisätä vegaanisuudesta, alkuviinistä, paikallisesta ekosertifioinnista ja/tai kevyemmästä lasipullosta kertova tieto.