Alkon myymälöiden esillepanoteemat 2019

Alkon myymälöiden esillepanoissa näkyvät vuoden sesongit ja juhlapyhät.

PÄIVITETTY 8.2.2019:

Esillepanoteemat 2019 dokumentti on päivitetty. Kesä- ja syysjakson myymälöiden valinnaiset teemat (ei-tummennetut) on tarkennettu. Muut tarkennukset aiempaan julkaisuun on merkattu dokumenttiin punaisella. Makumatka maailmanympäri viestinnällinen muoto on tarkentunut ”Maailma lasissa ja lautasella” -teemaksi.

Alustavat esillepanoteemat julkaistaan tavarantoimittajille 3 kertaa vuodessa: piikkiteemat kerran vuodessa ja tarkemmat valinnaiset teemat kolme kertaa vuodessa kahden jakson ryppäissä sekä joulujakso erikseen.

Huom. myymälöillä voi olla tarvittaessa myös muita valinnaisia hyödynnettäviä teemoja.

Vuoden 2019 esillepanoteemat löytyvät liitteestä. Piikkiteemoihin kuuluvasta Makumatka maailmanympäri (Maailma lasissa ja lautasella) -teemasarjasta on lisäksi julkaistu lisätietoa erillisessä tiedotteessa.

Esillepanoja varten on kaikissa myymälöissä vähintään yksi paikka. Lihavoidut teemat liitteessä ovat myymälöille pakollisia esillepanoja vähintään ohjeistetun ajan.

Valinnaiset teemat on tarkennettu ensimmäiselle vuosipuoliskolle ja toinen vuosipuolisko tarkennetaan valinnaisten teemojen osalta myöhemmin.