Alkon verkkokaupassa uusia ominaisuuksia

Alko.fi -sivuston kehitystyö jatkuu. Uusimmat parannukset liittyvät tuotehakuun, päävalikkoon, maksamiseen ja asiakasviestintään.

Tuotehakua on tehostettu muuttamalla hakukenttää siten, että se on oletusarvoisesti avoinna asiakkaan tullessa verkkokaupan etusivulle. Hakukentän yhteyteen on myös lisätty pikanäppäimet seuraaviin tuotekategorioihin: Uutuudet, Kausituotteet ja Erikoiserät. Lisäksi verkkokaupan etusivulle päävalikkoon on lisätty uusi Asiointi ja palvelut -osio. Uuden osion avulla palvelut ovat helposti nähtävissä ja löydettävissä.

Ensimmäinen mobiilimaksutapa, joka helpottaa mobiililaitteilla maksamista, on otettu käyttöön. Siirto-maksutapa toimii tällä hetkellä mobiilisovelluksessa Nordean, OP:n ja S-Pankin asiakkailla. Pyrkimyksenä on tuoda jatkossa useampia mobiilimaksutapoja verkkokauppaan.

Asiakas saa jatkossa tiedon sähköpostitse, kun tilaus on lähetetty varastolta kuljetukseen. Tämä lisää toimitusprosessin läpinäkyvyyttä ja antaa asiakkaalle enemmän tietoa verkkokauppatilauksen kulusta.