Long drink tuoteryhmän viestintää ja hyllyilmettä testataan

Konseptitestaus pohjautuu tekemiimme kuluttaja- ja ostokäyttäytymis- sekä nimeämistutkimuksiin ja toteutetaan kolmessa myymälässä ma 22.1.- ke 31.1.2018 välisenä aikana.

Pilottiin osallistuvat myymälät:

• 2102 Helsinki keskusta Arkadia
• 2115 Helsinki Ruoholahti
• 2144 Helsinki keskusta Kamppi

Pilotoinnissa testataan:

• Tuoteryhmäviestintää
• Tuoteryhmittelyä
• Makutyypitystä

Konseptoinnin tavoitteena on helpottaa asiakkaiden tuoteryhmän hahmottamista ja itselle sopivien tuotteiden löytymistä.

Pilotissa tuoteryhmän nimi muutetaan Juomasekoituksiksi ja esillepanoryhmittely muuttuu tuotetyyppilähtöiseksi:

• Long drinkit
• Maustetut long drinkit
• Ready drinkit

Alatuoteryhmittely perustuu kuluttaja- ja ostokäyttäytymistutkimukseen ja erottavina tekijöinä on valmistustapa sekä pohjana olevan alkoholin merkitys reseptissä.

Tuotetyyppilähtöisten esillepanoryhmien lisäksi tuotteet saavat makutyypit:

• greippiset
• sitruksiset
• hedelmäiset
• marjaiset
• mausteiset ja muut

Perusmaut erottavat makutyypit toisistaan greippiset, sitruksiset ja hedelmäiset makutyypeissä (esim. appelsiini on sitrushedelmä, mutta makeana mielletään vahvemmin hedelmäiseksi kuin sitruksiseksi).