Vuoden 2019 piikkiteemasarja: Makumatka maailman ympäri

Vuonna 2019 tuodaan uudentyyppinen sarja piikkiesillepanoteemoja, jossa kantava ajatus on makumatka maailman ympäri.

Makumatka maailman ympäri -teemoissa pureudutaan eri maanosien ruoka- ja juomakulttuuriin asiakkaalle lähestyttävällä tavalla. Helppoa ruoan ja juoman yhdistämistä tuetaan esittelemällä tuotteita teeman makuihin sopivien viinien makutyyppien, oluttyyppien ja väkevien juomatyyppien kautta. Teemat ovat aiempien vuosien klassikkoteemoja laajempia teemoja, ja niissä on tavoitteena löytää laajasti asiakaskuntaa kiinnostavia ja mutkattomia tapoja oivaltaa ruoka-juomayhdistelmiä sekä eri ruokakulttuurien ominaispiirteitä.

Liitteenä eri makumatkojen (Aasian, USAn, Pohjolan maut) myymälöiden piikkiesillepanojen pääviestiesimerkit ja tuotteistusohjeistus myymälöille. Pääviesti on alustavasti muotoiltu ja sanoitus voi muuttua.

Huomioikaa piikkiesillepanot sekä niihin olevat tuotteistusohjeistukset edustamienne tuotteiden saatavuuden kannalta tarkasti. Jos teillä on selkeästi teemaan sopiva tuote, joka lisäksi istuu tuotteistusohjeistuksen raameihin, toivomme että varaudutte osaltanne riittävään tuotesaatavuuteen.