Toinen muistutus: Täydennä uudet tuotetietokohteet tuotetiedon kortille

Uudet tuotetietokohteet: ”Sakkaisuus” ja ”Ilmoitettavat ainesosat” tulee täydentää tuotteille 29.2.2020 mennessä.

Kumppaniverkon tuotetiedon kortti otettiin käyttöön 23.10.2019. Käyttöönoton yhteydessä tuotetiedon kortille lisättiin uudet tuotetietokohteet: ”Sakkaisuus” ja ”Ilmoitettavat ainesosat”. Nämä tiedot on pyydetty täydentämään tuotteille Kumppaniverkon tuotetiedon kortin kautta 29.2.2020 mennessä. Huomioitavaa on, että ”Ilmoitettavat ainesosat” -sisältöön kirjataan samat tiedot, jotka ovat tuotteen etikettimerkinnöissä.

Ilmoitettavat ainesosat tullaan julkaisemaan osana verkkokaupan tuoteinformaatiota. Tämän toteuttamiseksi tarvitaan tuotekohtainen tieto lainsäädännön edellyttämistä ilmoitettavista ainesosista. Mikäli tietoa ei täydennetä määräaikaan (29.2.2020) mennessä, puutteellisesta tuotetiedosta tullaan laskuttamaan valikoimaanotto-ohjeen mukaisesti: ”Mikäli tuotetiedon oikeellisuudessa on asiakkaan kannalta merkityksellinen virhe, seuraa toimittajalle 300,00 euron (+ alv) maksu. Tällainen virhe on esimerkiksi poikkeama tuotteen allergeenitiedoissa tai päivittämättä jäänyt tuotekuva tai vuosikertatieto.”