Alko.fi on valittu Suomen parhaaksi verkkokaupaksi

Ostopolkua kiitetään selkeäksi ja huomiota kiinnitetään asiakkaan tukemiseen ostosten aikana.

Alkon verkkokauppa on saanut kiitosta pohjoismaisessa tutkimuksessa. Suomalaisista verkkokaupoista alko.fi valittiin vuoden parhaaksi. Pohjoismaisten yritysten joukossa alko.fi oli toiseksi paras verkkokauppa.

Kyseessä on Magenta Advisoryn järjestämä Suomen Digimenestyjät -tutkimus. Nyt viidettä kertaa järjestetty tutkimus selvittää pohjoismaisten yritysten digitaalista kilpailukykyä. Tutkimuksessa arvioitiin yritysten käytäntöjä kansainvälisiin hyviksi todettuihin käytäntöihin verraten.

Tutkimuksessa oli mukana yhteensä 64 suomalaista yritystä ja ne toimivat kaikkiaan 16 eri toimialalla. Pohjoismaista tutkimuksessa oli mukana 200 yritystä.

Selvityksen mukaan Alkon palkitun verkkokaupan ostokokemus on toteutettu parhaiden käytänteiden mukaisesti. Alko.fi:n ostopolkua kiitetään selkeäksi ja huomiota kiinnitetään asiakkaan tukemiseen ostosten aikana esimerkiksi chat-palvelun avulla. Myös alko.fi:n tuote-esittely ja kuvat saavat kiitosta. Mobiilikäytettävyyteen toivottiin edelleen kehitystä.

”Asiakkaat ovat löytäneet vuoden käytössä olleen alko.fi:n ja rekisteröityneitä asiakkaita on noin 30 000. Palvelua kehitetään jatkuvasti asiakaspalautteen perusteella ja töitä on edelleen rutkasti tehtävänä, mutta alku on ollut lupaava”, kertoo tunnustuksen vastaanottanut Alkon verkkokaupasta vastaava liiketoimintajohtaja Paula Kujansivu.

Alkon verkkokaupasta asiakas voi tilata kaikkia saatavilla olevia Alkon tuotteita. Kokonaisvalikoima on tällä hetkellä yli 7 000 tuotetta. Asiakas tilaa tuotteet itselleen sopivaan Alkon myymälään tai noutopisteeseen. Alko huolehtii vastuullisuudesta digitaalisestikin, sillä asiakkaan ikä tarkastetaan oston ja noudon yhteydessä.

Lisätietoa tutkimuksesta