Alko oli Suomen toiseksi paras palveluyritys vuonna 2016

Alko sai kaikkien aikojen parhaan arvosanansa ja oli kaupan alan vertailussa paras.

Taloustutkimuksen Kansallinen asiakaspalvelupalaute -tutkimuksessa Alkon palvelu sai asiakkailta arvosanan 8,55, joka oli kirjaston jälkeen toiseksi paras arvosana 30 tutkitusta yrityksestä. Mukana tutkimuksessa on pankkeja, kaupan alan yrityksiä, apteekkeja ja lääkäriasemia. 

Arvosana on Alkolle kautta aikojen paras. Vuonna 2015 Alkon arvosana oli 8,50.

Myös Alkon asiakkaiden nettosuositteluindeksi (40) oli kaupan alan vertailussa paras.

Alkon palvelun vahvuuksia myös vuonna 2016 olivat asiakaspalvelijoiden huipputason palveluasenne ja asiantuntemus. Ensivaikutelma myymäläasioinnilla on erinomainen ja odotusaikoja kassalla ei koeta pitkiksi; asiakkaiden halu asioida Alkossa jatkossakin on vahvaa.

Kehityskohteina ovat tilojen viihtyisyys ja palvelun joustavuus sekä hinta–laatu-suhde.

Alueellisesti tarkasteltuna tyytyväisimmät Alkon asiakkaat ovat Pohjois-Suomessa (8,62) ja Helsingissä (8,61).