Asiakkuusindeksi 2021 -tutkimus: Alkolle asiakaskokemuksen ykkössija

Alkolle kärkisija asiakkuusindeksi 2021 -tutkimuksessa. Asiakkaiden ääni näkyy palvelussa ja valikoimassa. Myymälähenkilöstön asiantuntemus ja helppo lähestyttävyys saavat asiakkailta kiitosta.

Alko sijoittui ykkössijalle 12.10. julkistetussa Asiakkuusindeksi 2021 -tutkimuksessa. Asiakaskokemukseltaan kolme Suomen parasta yritystä ovat Alko, Yliopiston Apteekki sekä Musti ja Mirri.

”Tämä on ihan huikea tunnustus meidän asiakkailtamme, siitä iso kiitos! Henkilöstömme on näyttänyt mihin se maailmanluokan palvelussa pystyy, myös poikkeuksellisena aikana, kun korona on muuttanut asiointia ja lisännyt muun muassa asiakasmääriä”, kertoo liiketoimintajohtaja Kari Pennanen.

Alko haluaa tarjota maailmanluokan palvelua niin myymälöissä, noutopisteissä, verkkokaupassa kuin digipalveluissakin.

”Tavoitteemme on, että käynti Alkossa saa asiakkaan hyvälle tuulelle. Meille on sydämen asia, että asiakas kokee saaneensa ystävällistä, mutkatonta ja yksilöllistä palvelua. Asiantuntemuksemme ja helppo lähestyttävyys saavatkin asiakkailtamme kiitosta.”

Pennasen mukaan palvelua kehitetään yhdessä asiakkaiden kanssa.

”Asiakkaan ääni näkyy palvelussa ja valikoimassa. Kehitämme toimintaamme yhdessä asiakkaidemme kanssa, asiakkaitamme kuunnellen. Tästä yhtenä esimerkkinä Alkotoive, jolla asiakas pystyy toivomaan lempituotettaan omaan lähi-Alkoonsa.”

Lisätietoja tutkimuksesta

Asiakkuusindeksi-tutkimus mittaa asiakaskokemusta (hyöty, helppous, miellyttävyys) ja asiakasuskollisuutta (suosittelu, ostoaikomus, pysyvyys). Tutkimukseen vastasi tänä vuonna 3764 kuluttajaa arvioiden 55 yritystä.