Myymäläpalaute-kyselyn mukaan onnistuimme yllättämään lähes 60 prosenttia asiakkaistamme positiivisesti

Ystävällistä palveluamme kehuttiin kautta maan. Kehitettävää meillä on myymälöiden valikoimassa. Tutustu elo-syyskuun 2021 myymäläpalautekyselymme tuloksiin.

Henkilökuntamme avuliaisuutta kehuttiin vuolaasti ja asiakkaat tunsivat itsensä tervetulleeksi myymälään. Vastaajista:

  • yli 75 prosenttia oli erityisen tyytyväinen henkilökunnan hyväntuulisuuteen ja ystävällisyyteen.
  • lähes 70 prosenttia koki itsensä tervetulleeksi.
  • noin 60 prosenttia yllättyi asiointinsa aikana positiivisesti.

Avoimissa palautteissa ystävällistä palvelua, tuotevinkkejä ja avuliaisuutta kehuttiin kautta maan. Asiakkaat kuulevat mielellään suosituksiamme ja tutustuvat myymälän ja verkkokaupan valikoimaan kanssamme. Toisaalta odotukset huomioimisen suhteen ovat korkealla. Jos vaikutelmaksi jää, että myyjät keskittyvät puhumaan keskenään tai muihin töihin, siitä annetaan herkästi palautetta.

”Ystävälliset työntekijät, kysyvät aina voinko olla avuksi. Esittelevät tuotetta, jos se sattuu olemaan itselle vielä tuntematon.”

Asioinnin sujuvuus edelleen vahvuutemme

Vastaajista 76 prosenttia ilmoittaa olleensa erittäin tyytyväinen asioinnin sujuvuuteen. Asiointi oli asiakkaille helppoa ja nopeaa, ja kassapalvelu sujui ripeästi ja ystävällisesti.

Aktiivinen palvelun tarjoaminen helpottaa aina myös oikeiden tuotteiden löytämistä ja ammattitaitoiset myyjämme osasivat suositella tuotteita myös esimerkiksi juhlien järjestäjille.

”Kiitos taas kerran hyvästä palvelusta! Sain ylioppilasjuhlien juomat (myös alkoholittomat) sujuvasti mukaan, suositukset ja määrät kuhunkin. Ystävällinen myyjä vielä pakkasi juomat laatikoihin ja toi autolle. Teillä on aina ilo käydä!”

Laajempaa valikoimaa kaivataan itselle tärkeistä tuoteryhmistä

Vastaajista noin 48 prosenttia koki tuotevalikoiman monipuolisena myymälöissä. Monesti valikoiman monipuolisuutta kaivataan juuri itselle tärkeään tuoteryhmään; oluen juoja oluisiin ja kuohuviinin ystävä kaipaa uusia kuohuvia.

Lisäksi valikoiman osalta nousi esille esimerkiksi pikkupullojen valikoima, jonka toivottiin olevan laajempi. Pienten pullojen kysynnän kasvu on huomattu. Valikoimaa on jo kasvatettu merkittävästi niin myymälöissä kuin verkkokaupassa ja tätä jatketaan edelleen. Myös kylmäkaappien sisältö kiinnosti edelleen, vaikka kesäsesonki onkin ohi. Niihin toivottiin vaihtuvuutta sekä monipuolisuutta tuotteissa.

”Myyjä osasi kertoa, mikä tuote vastasi maultaan lähimmäs sitä tuotetta, jota ei ollut myynnissä tarpeeksi pienessä pullossa minulle.”

Valikoimaan liittyvissä palautteissa näkyivät myös tietyt suosiotaan kasvattavat tuoteryhmät kuten alkoholittomat ja pienpanimo-oluet. Haluamme auttaa asiakkaita löytämään paremmin laajan valikoimamme pienpanimo-oluita, ja tulemme kehittämään niiden näkyvyyttä myymälöissä.

Mikä Myymäläpalaute-kysely?

Myymäläpalaute -kyselyssä selvitetämme, millainen kokemus asiakkaidemme viimeisin myymälävierailu oli. Asiakaskokemusta arvioidaan 9 väittämän kautta.

Osallistu kyselyyn