Betalning

Som företagskund kan du välja vilket betalningssätt du vill ha när du handlar i webbutiken. Beställningar som görs via kundtjänsten kan betalas antingen med betalkort eller via en nätbank. 

Betalning i webbutiken 

Du kan betala för ditt företags inköp i webbutiken på följande sätt 

  • nätbank 
  • betalkort 
  • faktura

Orderbekräftelsen som skickas till din e-post fungerar också som ett kvitto för ditt företags bokföring.  

Faktureringstjänst 

Fakturatillägget för inköp som görs mot faktura är 11 euro (inkl. moms). 

Vår faktureringspartner är Walley, som också är kreditgivare. I kreditfrågor bör du kontakta kreditgivaren direkt: b2b@walley.fi, tfn 029 3700 300 (vardagar 9–17). Walley samarbetar med laskuyritykselle.fi och du kan uppdatera dina faktureringsuppgifter på adressen laskuyritykselle.fi. 

Fakturan visar som vanligt uppgifterna om det beställande företaget, beställarens namn, de beställda produkterna och deras antal samt beställningsnummer. När du betalar kan du lägga till den referensuppgift du vill ha i dina faktureringsuppgifter.

Beställningar via kundtjänsten 

Beställningar som görs via vår kundtjänst kundtjanst@alko.fi betalas via Verifone med betalkort eller i nätbanken. 

Betalning i butik 

I butikerna kan företagsköp betalas kontant, med betalkort eller med presentkort. 

Företagskundkorten som innehåller uppgifter om serveringskunderna har slopats och från och med 18.5.2020 kan inköp inte längre göras mot faktura i butikerna. Läs mer.