Asiakas edellä tulevaisuuteen

Asiakkaiden tyytyväisyys on elinehto Alkon toiminnalle.
Siksi Alko on tarina vastuullisuudesta, laadusta ja palvelusta.

TOIMINTAYMPÄRISTÖN MUUTOS

Alkon on reagoitava muuttuvaan toimintaympäristöön, oltava relevantti ja nautittava asiakkaiden luottamusta joka päivä ja jokaisessa asiakaskohtaamisessa.

Miten esimerkiksi individualismi, alkoholipoliittiset linjaukset, monikanavaisuus ja vastuulliset kuluttajavalinnat vaikuttavat Alkon toimintaan tässä ajassa ja paikassa?

Uskon, että asiakkaat arvostavat erityisesti henkilökohtaista palvelua. Henkilökohtaisuus ja asiantuntemus näkyvät niin myymälässä kuin verkkokaupassa asioitaessa.
Hille Korhonen, toimitusjohtaja

Suomen parasta asiakaspalvelua

Henkilökohtainen, asiantunteva ja kokonaisvaltainen asiakaspalvelu on Alkon toiminnan ytimessä. Vastatakseen asiakkaiden tarpeisiin entistä paremmin Alko uudisti myymäläkonseptin ja avasi verkkokaupan kuluttajille. Vuosi toi myös kaikkien aikojen parhaan arvosanan asiakastyytyväisyydessä.

Henkilökohtaisuus ja asiantuntemus välittyvät nyt myös Alkon uudessa verkkokaupassa, jota on kehitetty yhdessä asiakkaiden ja myymälähenkilöstön kanssa.

Tinkimättömyys laadussa turvaa tulevaisuuden

Alkon hyvän maineen taustalla ovat tinkimättömät laatukriteerit. Alkossa tehdään päivittäin töitä tuotteiden turvallisuuden ja laadun varmistamisen sekä henkilökunnan osaamisen eteen. Myös toiminnan läpinäkyvyys on tärkeää laadun pitämiselle korkealla tasolla.

Vuonna 2016 esiteltiin uusi myymäläkonsepti, jonka myötä Alkon myymälät monimuotoistuvat asiakaslähtöisesti koon, ilmeen ja toimintamallien osalta.

Vastuullisuus koko Alkon toiminnan ytimessä

Alkolla vastuullisuus kattaa koko organisaation ja toiminnan aina hankinnasta myyntiin. Alko tuo aktiivisesti esiin vastuullisuusnäkökulmaa liittyen alkoholin käyttöön ja alkoholihaittoihin.

Vuonna 2016 nostettiin esiin hankintaketjun avoimuutta ja vastuullisuutta #nofilter-kampanjalla, joka selvitti, onko vastuullisuus todellisuutta vai kiiltokuvaa.