Vuosi 2016 tiivistetysti

Alkon strategisina tavoitteina on tarjota parasta asiakaskokemusta, parasta työtä, olla aktiivinen vaikuttaja yhteiskunnassa ja toimia tehokkaana yrityksenä. Vuoden 2016 aikana toteutettiin hankkeita kohti monikanavaista ja yhteisöllistä Alkoa.

Alkon myynti litroina väheni hieman edellisvuodesta 93,5 miljoonaan litraan (94,0). Litramyynti oli 0,6 prosenttia pienempi kuin edellisvuonna.

Alkon alkoholijuomaverollinen liikevaihto oli 1 162,7 miljoonaa euroa (1 158,9). Liikevaihto ilman alkoholijuomaveroa oli 582,6 miljoonaa euroa (572,7). Liikevaihdon hienoiseen kasvuun vaikutti laadukkaampien tuotteiden myynnin kasvu ja yleisen hintatason maltillinen nousu.

Tilikauden voitto oli 38,3 miljoonaa euroa (40,2).

Alkon tulos laski edellisvuodesta, mutta oli merkittävästi budjetoitua parempi. Alko panosti vahvasti monikanavaisen asiakaspalvelun kehittämiseen. Arkadian lippulaivamyymälä uusittiin uuden konseptin mukaiseksi ja Alkon verkkokauppa avautui loppuvuodesta tarjoten asiakkaillemme entistä laajemman tuotevalikoiman.