Tavarantoimittajatiedote: Maksuehtojen muutostarve koronaviruksen aiheuttamassa poikkeuksellisessa tilanteessa

Tässä poikkeuksellisessa tilanteessa Alko haluaa kantaa erityistä yhteiskuntavastuuta ja tukea tavarantoimittajiensa liiketoimintaa.

Erityistoimenpiteenä olemme päättäneet tulla vastaan niitä tavarantoimittajiamme, joilla nopeasti muuttuneen toimintaympäristön johdosta on haasteita maksuvalmiudessa. Olemme esittäneet sekä Valviralle että STM:lle määräaikaista toimintamallia, joka voisi auttaa pahimmassa maksutilanteessa olevia yrityksiä.

Tavarantoimittajat voivat olla Alkoon yhteydessä, mikäli maksuvalmius on kärsinyt viimeisten viikkojen aikana ja haluavat sen johdosta lyhyemmän maksuajan omien myyntilaskujensa maksamiseen. Käytämme päätöksenteossa kriteeristöä, joka pääasiassa perustuu yrityksen vakavaraisuuteen ja maksuvalmiuteen. Alko käsittelee kaikki tapaukset yhdenmukaisella periaatteella ja luottamuksellisena ryhmässä, johon kuuluu tuotehallinnan, talouden ja lakiasioiden edustajia.

Mikäli haluatte keskustella maksuehdoista, olkaa yhteydessä sähköpostitse osoitteeseen talous@alko.fi ja palaamme pikimmiten asiaan.