Tavarantoimittajatiedote: Tavarantoimittajien koulutustilaisuudet Alkon myymälähenkilöstölle avataan jälleen 1.1.2022 alkaen

Koronatilanteen vuoksi Alkon henkilökunta on voinut osallistua tavarantoimittajien koulutustilaisuuksiin ainoastaan virtuaalisesti.

Vuoden 2022 alusta Alkon henkilökunnan on mahdollista jälleen osallistua tavarantoimittajien järjestämiin live-koulutustilaisuuksiin.

Huomioitavia asioita koulutustilaisuuksia suunniteltaessa:

Tavarantoimittaja voi Alkon luvalla järjestää henkilökunnalle suunnattuja ammattimaisia koulutustilaisuuksia. Tuotteita voi maistaa, mutta se on tehtävä ammattimaisesti. Tilaisuuksien sisällön on luotava Alkon henkilökunnalle lisäarvoa, jota he voivat hyödyntää asiakaspalvelutilanteissa. Tilaisuuksissa Alkon henkilökunta ei vastaanota mitään näytteitä, lahjoja tai muita vastaavia.

Tilaisuuksien järjestämistä ja Alkon henkilökunnan niihin kutsumista koskevat seuraavat pelisäännöt:

1. Kaikki tilaisuudet sovitaan keskitetysti koko maahan Alkon Valikoimat, tuotteet ja laatu -yksikön kautta

Tavarantoimittaja voi lähettää kutsun koulutuksen kohteena olevien tuotteiden myynnin kannalta oleellisimpiin myymälöihin suoraan. Kutsuun tulee lisätä merkintä, että tilaisuudella on Alkon lupa. Koulutuksesta voi sopia lähettämällä sähköpostia hankintakoordinaattoreille (tavarantoimittajatilaisuudet@alko.fi) tai soittamalla päivystyspuhelinnumeroon (020 711 5885, ma-pe klo 9–17).

Alko informoi tilaisuuksista koko henkilöstöä Alkon sisäisessä viestinnässä, jolloin kaikilla on tasapuolinen mahdollisuus osallistua.

2. Tilaisuudet tulee toteuttaa ma-to välillä, ei viikonloppuisin

3. Tilaisuuden järjestäjä hoitaa kaikki käytännön järjestelyt liittyen osallistujien kutsumiseen ja ilmoittautumisten hallinnointiin

Keräämme tietoa koulutustilaisuuksista saadaksemme kattavan kuvan henkilöstömme osaamisen kehittämisestä. Tilaisuuden järjestäjän on raportoitavaa tilaisuuteen osallistuneet alkolaiset jälkikäteen tämän linkin kautta: https://response.questback.com/alkooy/tavarantoimittajienkoulutustilaisuudet

4. Koulutukset voivat olla

• Alkolle räätälöityjä valtakunnallisia kierroksia

• Alkolle räätälöityjä yksittäisiä koulutustapahtumia, esim. päämiesvierailuja

• Koulutustapahtumia, joihin osallistuu myös muita alkoholijuoma-alan ammattilaisia

5. Kutsuva taho vastaa kaikista tilaisuuteen liittyvistä kustannuksista

Tilaisuuksiin osallistuminen on Alkon henkilökunnalle vapaaehtoista ja niihin osallistutaan aina omalla ajalla. Koulutuksiin osallistuttaessa henkilöstö noudattaa Alkon liiketapaperiaatteita sekä yhteiskunnan asettamia hyvien tapojen mukaisia normeja.