Tavarantoimittajien sivujen linkittäminen Alkon verkkokauppaan

Alkon verkkokauppa on avattu myös kuluttajille ja tavarantoimittajien verkkosivut voivat nyt ohjeiden mukaisesti olla linkitettyjä verkkokauppaan.

Ohjeistus tavarantoimittajasivujen linkitykselle alkon verkkokauppaan:

Tavarantoimittaja voi tehdä linkityksen (URL) verkkosivuiltaan:

1. Joko Alkon verkkokaupan etusivulle
  2. Tai Alkon verkkokaupan tuotesivulle.

Varsinaisena linkityspainikkeena käytetään Alkon valmistelemaa ’siirry tästä verkkokauppaan’ -ikonia. Sitä tulee käyttää sellaisenaan, eikä omia kuvituksia, tekstejä tai muita elementtejä saa lisätä. Tällä varmistetaan, että asiakas ymmärtää siirtyvänsä Alkon verkkokauppaan ja tekevänsä ostokset sieltä. Yhtenäisillä tavoilla varmistamme myös tasalaatuisen asiakaskokemuksen.

• Sivun vasemmassa ylälaidassa on liitteenä ’siirry tästä verkkokauppaan’ -ikoni niin pysty-kuin vaakamuodossakin. Englanninkieliset ja ruotsinkieliset liitteet tullaan lisäämään mahdollisimman pian.

Ohjeistuksen mukainen toimintamalli on suunniteltu yhdessä tavarantoimittajien kanssa 14.4.2016 järjestetyssä tavarantoimittajatilaisuuden workshopissa.

Huom! Yli 22 tilavuusprosenttisten väkevien alkoholijuomien mainonta, epäsuora mainonta ja muu myynninedistämistoiminta on alkoholilain mukaan kielletty. Alko ilmoittaa tavarantoimittajalle tietoonsa tulleista rikkeistä. Lainvastaisissa linkitystoteutuksissa Alko voi poistaa tuotteen verkkokauppamyynnistä.

Lisätietoja:

Mika Kauppinen, tuoteryhmäpäällikkö (mika.kauppinen@alko.fi)

Paula Kujansivu, liiketoimintajohtaja, verkkokauppa (paula.kujansivu@alko.fi)

Siirry tästä verkkokauppaan -ikoni.
Siirry tästä Alkon verkkokauppaan-ikoni (vaaka)