Tavarantoimittajaportaali

Alko on ottanut käyttöön tavarantoimittajaportaalin, jonne on koottu toimittajille suunnatut sovellukset, kuten tarjous- ja tuotehallintasovellus Kumppaniverkko, saatavuustietosovellus, pääsy tavarantoimittajakoulutuksiin (AlkoEdu), raportit sekä erilaiset tiedotteet ja ohjeistukset. 

Sopimus tavarantoimittajaportaalin käytöstä

Tavarantoimittajaportaalin ja siellä olevien sovellusten käyttö on tavarantoimittajille maksutonta. Tavarantoimittajaportaalin käyttöönotto edellyttää sopimuksen tekoa Alkon kanssa. Sopimuksen tehnyt kumppani sitoutuu siihen, että perustaa jokaiselle tavarantoimittajaportaalin käyttäjälle oman henkilökohtaisen tunnuksen. Tunnuksia ei voi jakaa yrityksen sisällä, eikä käyttää yhteiskäyttöisinä tunnuksina. Sopimus on yrityskohtainen ja sen allekirjoittaa tavarantoimittajaportaalin pääkäyttäjä (jos hänellä on nimenkirjoitusoikeus) tai joku muu yrityksen nimenkirjoitusoikeutettu. 

Sopimus lähetetään allekirjoitettavaksi sähköisen allekirjoitusjärjestelmän (Assently) kautta. Sopimuksen lähettämistä varten tarvitsemme yrityksen nimenkirjotusoikeutetun henkilön yhteystiedot:

  • Nimi
  • Sähköpostiosoite

Mikäli yrityksestänne tarvitaan kaksi allekirjoitusta, ilmoittakaa molempien nimenkirjoitusoikeutettujen yhteystiedot samalla. Lähetä tiedot osoitteeseen purchasinghelp@alko.fi

Mikäli olet tarjoamassa tuotteita ensimmäistä kertaa valikoimiin, täytä lisäksi yhteystietolomake, jolla pyydämme yrityksenne tiedot Alkon järjestelmiin perustamista varten. Lomakkeella pyydetään ilmoittamaan pääkäyttäjän yhteystiedot.

Kumppaniverkkosovellus

Alkon Kumppaniverkkosovelluksessa voi tehdä tarjouksia uusista tuotteista sekä hallinnoida jo valikoimassa olevien tuotteiden tietoja sekä elinkaarta.