Alko-mobiilisovellus palvelee

Sovellusta testasi yli 1 000 asiakkaan joukko ja ryhmän palaute huomioitiin sovelluksen kehittämisessä.

Alkon tavoitteena on palvella asiakkaita mahdollisimman hyvin. Asiakkaat asioivat koko ajan enemmän mobiililaitteiden avulla ja Alko tuo palvelunsa toimimaan entistä paremmin myös mobiilissa.

Alko-sovelluksen avulla asiakas voi selailla koko valikoimaa tai kätevästi katsoa, mitä tuotteita on tarjolla Alkon eri myymälöissä.

Käyttäjä kirjautuu sovellukseen samoilla tunnuksilla kuin alko.fi:hin. Näin alko.fi:ssä jo olevat muistilistat ovat käytettävissä mobiilisovelluksessa. Kirjautuneet asiakkaat voivat luoda itselleen muistilistoja ja arvioida tuotteita. Kirjautunut asiakas voi myös tilata tuotteita Alko-sovelluksen avulla ja noutaa ne myymälästä tai noutopisteestä.

”Sovellus on kehitetty asiakkaan tarpeita varten. Tämän vuoksi meillä oli yli 1 000 Alkon asiakkaan testiryhmä, joka kokeili sovellusta ja antoi siitä palautetta. Asiakkaiden toiveet huomioitiin sovelluksen kehittämisessä ja myös sen jatkokehityksessä”, kertoo Alkon digitaalisen asiakaskokemuksen kehityspäällikkö Max Tötterman.

Sovellus on ladattavissa sovelluskaupoista (App Store ja Google Play).