Alko on maineeltaan kaupan alan ykkönen

Suomalaiset arvioivat Alkon vahvuuksiksi ammattitaitoisen henkilöstön, palveluvarmuuden ja asiakaslähtöisyyden.

Alko on tuoreen mittauksen mukaan maineeltaan kaupan alan ykkönen. Kaikkien suomalaisten yritysten joukossa Alko on maineeltaan viides. Listauksessa Alkon edellä ovat Fazer-konserni, Paulig, Veikkaus ja Sairaala Neo.

TNS Gallup tutkii vuosittain suomalaisten yritysten mainetta ja vastuullisuutta. Tutkimuksessa kysytään suomalaisten kuluttajien mielipiteitä yrityksistä.

Suomalaiset arvioivat Alkon vahvuuksiksi muun muassa ammattitaitoisen henkilöstön, palveluvarmuuden, asiakaslähtöisyyden ja korkeatasoiset tuotteet sekä palvelut. Parannettavaa on, sillä asiakkaat toivovat Alkolta mahdollisuuksia ympäristökuormituksen vähentämiseen ja entistä läpinäkyvämpää toimintaa.

Yrityksille maine ei ole unelmahöttöä, vaan se muodostuu teoista. Maine kertoo siitä, mitä asiakkaat Alkolta odottavat. Alkossa on aktiivisesti rakennettu mainetta eli tehty tekoja, jotka tekevät Alkosta paremman palveluyrityksen ja työpaikan. Asiakaspalvelun osalta työtä on tehty vuosia. Strateginen linjaus Suomen parhaasta työpaikasta lunastettiin vuosina 2014 ja 2015, kun Alko valittiin suurten yritysten sarjassa Suomen parhaaksi työpaikaksi.

”Alko rakentaa jokaisella asiakaskohtaamisella omaa mainettaan. Jokainen kohtaaminen asiakkaan kanssa on tärkeä”, linjaa Alkon toimitusjohtaja Hille Korhonen.