Alko Oy:n kannanotto alkoholilain uudistamiseen

Alkoholilain uudistamisen linjaukset ovat valtio-omistajan poliittinen päätös. Hallituksen esitys alkoholilain uudistamisesta valmistellaan poliittisten linjausten perusteella ja lähetetään lausuntokierrokselle. Kierroksen aikana Alko analysoi esityksen huolellisesti ja arvioi sen konkreettisia vaikutuksia yhtiön toimintaan.

Alko kehittää toimintaansa strategian mukaisesti ja keskittyy tänä vuonna erityisesti asiakaskokemusta parantaviin hankkeisiin. Alko palvelee asiakkaitaan parhaalla mahdollisella tavalla myymälöissä ja muissa kanavissa jatkossakin.

Alkon verkkokauppa avautuu kuluttajille marraskuussa. Asiakas voi tällöin vaivatta tilata yksittäisenkin tuotteen mihin tahansa Alkon myymälään tai noutopisteeseen. Uuden valikoimastrategian mukaisesti Alkon valikoima tulee kasvamaan vähitellen noin 10 000 tuotteeseen. Myymälöissä on asiakastarpeen mukainen valikoima ja verkkokaupasta asiakas saa helposti koko valikoiman.