Alkon myynti kasvoi alkuvuodesta 2016

Alkon osavuosikatsaus on julkaistu. Yhtiön säilytti ylivertaisen palveluasemansa kauppaketjujen joukossa.

Alkon myynti kasvoi sekä litroissa että euroissa alkuvuodesta 2016. Yhtiö myi tammi–kesäkuun aikana 44 miljoonaa litraa juomia, kun myynti edellisvuoden vastaavana ajankohtana oli 43,3 miljoonaa litraa. Alkoholijuomaverollinen liikevaihto oli 540,2 miljoonaa euroa. Alkon osavuosikatsaus tammi–kesäkuun ajalta on juuri julkaistu.

Tuoteryhmistä roseeviinien, kuohuviinien ja alkoholittomien juomien litramyynti kasvoi eniten edellisestä vuodesta. Väkevien juomien myynti pysyi edellisen vuoden tasolla, mutta mietojen viinien myynti kasvoi 2,3 prosenttia ja panimotuotteiden 2,7 prosenttia. Alkon valikoimassa oli alkuvuodesta 4 699 eri tuotetta.

Vuoden 2016 alkupuolella Alko säilytti ylivertaisen palveluasemansa kauppaketjujen joukossa. Kaikkien Kansallisessa asiakaspalvelupalaute -tutkimuksessa mukana olleiden yritysten joukossa Alko sijoittui neljänneksi. Alkon edellä olivat kirjasto, POP Pankki ja Säästöpankkiryhmä.

Erinomaisen palvelun tarjoaminen kaikissa kanavissa on Alkon kehittämisen keskiössä.

”Keskitymme myymälöiden erinomaisen palvelukokemuksen kehittämisen ohella myös digitaalisen kokemuksen parantamiseen. Vuoden 2016 kärkihanke onkin verkkokaupan ja sitä tukevien toimintojen rakentaminen. Alkon tavoitteena on verkkokaupan avaaminen kuluttajille marraskuussa 2016”, kertoo toimitusjohtaja Hille Korhonen.

Lisätiedot:

viestintäjohtaja Maritta Iso-Aho, 020 711 5443
viestintäpäällikkö Ilari Ceder, 020 711 5449

Osavuosikatsauksessa ovat Alkon taloudelliset tunnusluvut ja muut alkuvuoden ydinasiat.