Alkon osavuosikatsaus 1.1.–31.8.2014 julkaistu

Alkon myymäläverkosto monimuotoistui osavuosikaudella entisestään. Myös yhtiön strategia päivitettiin.

Alkon strategia päivitettiin osavuosikatsauskaudella. Alko jatkaa viime vuonna valituilla strategisilla linjauksilla. Alkon tavoitteena on olla asiakaspalvelultaan yksi Suomen parhaista palveluyrityksistä, Suomen vastuullisin palveluyritys, Suomen paras työpaikka ja tehokas erikoisliikeketju.

Alkon myymäläverkosto monimuotoistui osavuosikaudella entisestään. Erilaisilla liikepaikoilla, myymäläkonsepteilla ja erikokoisilla myymälöillä vastataan sekä asiakkaiden, tehokkuuden että terveen kilpailun ohjelman vaatimuksiin. Kesäkuussa avattu Esplanadin kivijalkamyymälä ja siinä toteutetut uudet digitaaliset asiakaspalveluratkaisut on erimerkki Alkon monipuolisesta myymäläverkostosta.

Alkon alkoholijuomaverollinen liikevaihto oli 753,7 milj. euroa (752,6 milj. euroa vuonna 2013), joka oli 1,1 milj. euroa enemmän kuin edellisvuonna.

Alkoholijuomaveroton liikevaihto oli 362,6 milj. euroa (368,9 milj. euroa). Juomien litramyynnin väheneminen laski alkoholijuomaverotonta liikevaihtoa.

Liikevoitto oli 28,8 milj. euroa (28,2 milj. euroa). Kauden voitto oli 23,7 milj. euroa (21,9 milj. euroa).

Alkon osavuosikatsauksesta selviävät yhtiön alkuvuoden avainluvut ja muut ydinasiat.