Alkon toinen osavuosikatsaus julki

Alko sai kesäkuussa Kansallinen asiakaspalvelupalaute -tutkimuksessa kaikkien aikojen parhaan arvosanansa.

Alkuvuoden selkeä myynnin lasku on taittunut kesän aikana. Vaikea taloustilanne ja kuluttajien heikentynyt ostovoima heijastuvat edelleen koko Suomen vähittäiskauppaan, ja ne vaikuttavat Alkoonkin.

Alkon alkoholijuomaverollinen liikevaihto oli 732,3 milj. euroa (753,7 milj. euroa vuonna 2014), joka oli 21,4 milj. euroa vähemmän kuin edellisvuonna. Alkoholijuomaveroton liikevaihto oli 356,5 milj. euroa (362,6 milj. euroa). Alkoholijuomaverollinen sekä -veroton liikevaihto laski juomien litramyynnin vähenemisen myötä.

Alko sai kesäkuussa Kansallinen asiakaspalvelupalaute -tutkimuksessa kaikkien aikojen parhaan arvosanansa. Tutkimuksen 30 yrityksen joukossa Alko oli kolmannella sijalla.

Asiakaskysyntään perustuen Alko lanseerasi keväällä uuden alkoholittomien tuotteiden valikoiman. Jo aiemminkin tarjolla olleiden alkoholittomien tuotteiden valikoimaa laajennettiin ja tuotiin myymälöissä esille omana kokonaisuutena. Henkilöstön koulutus alkoholittomien osalta ja suuri asiakaskysyntä ovat saaneet alkoholittomien myynnin kasvamaan liki 85 prosenttia alkuvuoden aikana.

Osavuosikatsaus kertoo ydinasiat Alkon myynnistä ja muista merkittävistä asioista.