Alkon verkkokauppa avataan kuluttajille marraskuussa

Alkon verkkokaupan kulmakivinä ovat helppo käytettävyys ja luotettavuus.

Alkon palvelut laajenevat marraskuussa, kun kuluttajille tarkoitettu verkkokauppa avataan. Kuluttaja noutaa verkkokaupasta ostetut tuotteet valitsemastaan Alkon myymälästä tai noutopisteestä. Uudistuville alko.fi-sivuille rakennettu verkkokauppa tuo kaikki Alkon valikoiman tuotteet kaikkien suomalaisten saataville. Verkkokauppa toimittaa tuotteita myös valikoiman ulkopuolelta – koko maailma on siis vain klikkauksien päässä.

Alkon valikoimassa oli vuoden 2015 aikana yli 5 700 tuotetta. Uuden valikoimastrategian vision mukaisesti Alkon valikoimassa olisi noin 10 000 tuotetta vuonna 2020. Myymälöissä on tulevaisuudessa tarjolla kehittynyt asiakastarpeen mukainen valikoima ja verkkokaupasta asiakas saa helposti koko valikoiman.

Ensimmäisessä vaiheessa Alko avaa verkkokaupan yrityksille. Yrityksille suunnattu verkkokauppa avataan kesän aikana. Valittujen yrityskumppaneiden kanssa verkkokauppaa pilotoidaan ennen avaamista.

”Asiakkaamme voivat käyttää palveluitamme juuri niissä kanavissa, joissa he itse haluavat. Tuomalla valikoimamme ostettavaksi koska ja missä vain, voimme palvella asiakkaitamme entistä paremmin”, kertoo Alkon liiketoimintajohtaja Paula Kujansivu.

Alkon verkkokaupan kulmakivinä ovat helppo käytettävyys ja luotettavuus.

Verkkokaupan suunnittelu- ja toteuttajakumppaniksi on valittu Accenture. Accenturen palvelumuotoiluyksikkö Fjord vastaa verkkokaupan ilmeestä ja Accenturen digitaalipalveluihin keskittynyt Brightstep toteuttaa verkkokaupan teknisen ratkaisun.

Alkon verkkokaupan logistiikan hoitaa Posti. Posti varastoi, kuljettaa ja luovuttaa Alkon verkkokauppatuotteet yritysasiakkaille.