Alkon verkkokauppa avoinna yritysasiakkaille

Alkon verkkokaupan tavoitteena on palvella asiakkaita entistä paremmin silloin, kun asiakkaat itse haluavat asioida.

Alkon verkkokauppa on avattu yritysasiakkaille. Verkkokauppa toimii Suomessa ja on Suomeen rekisteröityneiden yritysten käytettävissä.

”Verkkokaupan avaaminen ensin yrityksille on osa lanseeraussuunnitelmaamme. Yrityskäyttäjiltä saamme arvokasta palautetta, jonka perusteella verkkokauppaa voidaan testata ja vielä kehittää ennen marraskuun avausta yksityisasiakkaille”, kertoo Alkon liiketoimintajohtaja Paula Kujansivu.

Alkon verkkokaupan tavoitteena on palvella asiakkaita entistä paremmin silloin, kun asiakkaat itse haluavat asioida. Rekisteröitymällä asiakkaat saavat nämä digitaaliset palvelut käyttöönsä. Verkkokaupasta on tällä hetkellä ostettavissa Alkon koko vakio- ja tilausvalikoima, yhteensä noin 4 000 tuotetta.

”Verkkokauppamme kulmakivinä ovat helppokäyttöisyys ja luotettavuus.  Tavoitteenamme on se, että sopivat juomat löytyvät helposti erilaisiin käyttötarkoituksiin laajasta valikoimasta”, Kujansivu sanoo.

Verkkokaupassa asiakkaat saavat asiantuntevaa ja henkilökohtaista palvelua, sillä Alkon asiakaspalvelu auttaa chatilla, puhelimitse ja sähköpostitse. Asiakaspalvelu auttaa myymälöiden aukioloaikoina eli arkena kello 9–20 ja lauantaisin kello 9–18.

Alkon verkkokaupan kehittämisen kumppanina on toiminut Accenture. Tilausten logistiikassa pääyhteistyökumppanina on Posti.

Lisätietoja
viestintäjohtaja Maritta Iso-Aho, 020 711 5443
viestintäpäällikkö Ilari Ceder, 020 711 5449