Alkon verkkokauppa valittu vuoden IT-projektiksi

Alkon verkkokauppa koskettaa lähes jokaista yhtiön työntekijää.

Alkon verkkokauppa on valittu vuoden IT-projektiksi. Vuoden IT-projekti valittiin 600Minutes Executive IT -tilaisuudessa Finlandia-talolla tiistaina 14.3.

Vuoden IT-projektin tittelistä kisasi kolme finaaliin päässyttä yritystä. Alkon lisäksi finaalissa olivat PWC ja Finnlines.

Alkon marraskuussa avattu verkkokauppa tähtäsi Alkon strategiseen tavoitteeseen tarjota parasta asiakaskokemusta. Verkkokauppa on Alkon ensimmäinen askel aitoon monikanavaisuuteen. Verkkokaupan kautta asiakkaan tilattavissa on Alkon noin 6 000 tuotteen valikoima.

”Alkon verkkokaupan projekti sisälsi poikkiorganisatoristen prosessien uudistamista, mittavaa järjestelmäympäristön modernisointia ja verkkokaupan sekä kivijalan saumatonta yhteistoimintaa”, sanoo Alkon verkkokaupasta vastaava liiketoimintajohtaja Paula Kujansivu.

Verkkokauppa koskettaa lähes jokaista yhtiön työntekijää. Verkkokauppa näkyy Suomen Alkoissa, sillä myymälät ovat tilausten noutopisteitä.

”Alkolaisten valmius verkkokauppaan ja monikanavaiseen asiakaspalveluun varmistettiin laajalla osallistavalla muutosviestinnällä”, taustoittaa Alkon talousjohtaja Anton Westermarck.