Joulusesonki mun makuun

Joulusesonki käynnistyy perinteisesti Alkossa 17.11. beaujolais noveau -viinien saapumisella myymälöiden hyllyille. Tänä vuonna joulukampanjassa näkyy myös Alkon Next Gen Marketing Trainee -ohjelman harjoittelijoiden Lilli Hakanpään ja Ina Viljasen taidokas kädenjälki.

”Jouluprojektimme kantava ajatus lähti siitä, ettei ole yhdenlaista asiakasta eikä yhtä tapaa nauttia joulusta tai muista sesongeista. Näin kehittyi sesonkikonseptimme Joulu mun makuun. Toiveenamme on, että voimme tarjota inspiraatiota sekä toimia mahdollistajana omannäköisen joulun rakentamiseen”, kertoo Ina.

”Parasta projektissamme on ollut sen monipuolisuus. Olemme päässeet tekemään kaiken aina suunnittelutyöstä toteutukseen, tietenkin mahtavan projektiryhmämme tuen avulla”, summaa Lilli harjoittelujakson antia.

Inan ja Lillin suunnittelutyön tuloksia voi ihailla erityisesti Alkon Arkadian myymälässä, mutta myös monikanavaisesti Alkon sosiaalisen median kanavissa ja verkkosivuilla.

Vuoden kestävä Next Gen Marketing Trainee -harjoitteluohjelma on kehitetty yhteistyössä Pauligin, Valion sekä Salomaa Groupin ja Aalto University Executive Educationin kanssa. Ohjelma on jaettu kolmeen työskentelyjaksoon, joista kahdessa jaksossa harjoittelija pääsee työskentelemään Alkossa, Valiolla tai Pauligilla ja yhden jakson Dagmarilla ja SEK:issä. Alkon ensimmäinen harjoittelupari Saana Häkkinen ja Sofia Carpén työskentelivät neljä kuukautta oheistuotteisiin liittyvässä projektissa. Elokuussa harjoittelijat vaihtuivat, jolloin Ina ja Lilli siirtyivät työskentelemään joulusesongin parissa.

Next Gen Marketing Trainee -ohjelmaa voit seurata harjoittelijoiden blogissa nextgenmarketingtrainee.com ja Instagramissa @nextgenmt.