Pop up -maistatuksia Alkon myymälöissä

Tarkoituksena on esitellä asiakkaille uudistunutta 48 tuotteen alkoholitonta valikoimaa.

”Saako olla maistiainen?”

”Ei kiitoksia, olen autolla.”

”Nämä ovat alkoholittomia.”

”No siinä tapauksessa!”

Tämä aito keskustelu käytiin Alkon Itäkeskuksen Stockmannin myymälässä. Alko ei tarjoa asiakkailleen mitä tahansa tuotteita, vaan historiansa parhaan alkoholittomien valikoiman maistiaisia. Alkoholillisten tuotteiden maistattaminen ei olisikaan mahdollista.

Kahden päivän ajan torstaina ja perjantaina 28.5.–29.5. Alkon 105 myymälässä ovat pääkonttorin ja alueorganisaatioiden työntekijät tarjonneet alkoholitonta kuohuvaa, valkoviiniä ja punaviiniä. Tarkoituksena on ollut esitellä asiakkaille uudistunutta 48 tuotteen alkoholitonta valikoimaa.

”Päätin heti, että haluan mukaan. Laboratoriostamme noin puolet on mukana maistatuksessa”, kertoo Alkon vanhempi laborantti Kristiina Lindholm.

Itäkeskuksen myymälään Lindholm sai työparikseen tuotepäällikkö Karina Tiihosen.

”Meistä tuotepäällikköistä maistatukseen lähtivät kaikki. Alko on mielestäni hienosti aallonharjalla reagoidessaan alkoholittomien trendiin ja toteuttaessaan tällaisen maistatuksen”, Tiihonen toteaa.

Alko on panostanut alkoholittomiin tuotteisiin lanseeraamalla uuden valikoiman alkoholittomia tuotteita. Alkoholittomien asiakaskysyntä on kasvanut rajusti ja tuotteiden litramyynti on lisääntynyt alkuvuodesta 2015 yli 40 prosentilla. Uusien tuotteiden ohella Alko on tuonut myymälöihinsä myös uuden esillepanon ja jatkossa alkoholittomat löytyvät turkoosista hyllystä.