Alkon missio on maailman vastuullisin tapa myydä alkoholia

Haluamme tarjota maailmanluokan palvelua ja kohtaamisia joita kehutaan. Tutustu Alkon strategiaan ja avainlukuihin.

Alkon missio on maailman vastuullisin tapa myydä alkoholia. Kehitämme asiakaskokemusta huomioiden meille määritellyn tehtävän myydä alkoholia vastuullisesti. Strategiamme mukaisesti tarjoamme asiakkaillemme maailmanluokan palvelua.

Alkon strategia rakentuu neljästä osa-alueesta:

  • Maailmanluokan palvelua
  • Yhteinen Alko, minulle sopiva
  • Liiketaloudellisesti kestävä
  • Vastuullisuus asuu Alkossa. 

Alko lyhyesti

Alkon tehtävä on myydä alkoholia vastuullisesti sekä palvella asiakkaita ja suomalaista hyvinvointiyhteiskuntaa mahdollisimman hyvin. Laaja valikoimamme tuo koko maailman asiakkaan saataville. Haluamme yhdessä rakentaa vastuullista ruoka- ja juomakulttuuria tasapuolisesti ja syrjimättömästi. Mittaamme hyväksyttävyyttämme Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen tekemällä Alkoholipoliittiset mielipiteet -tutkimuksella. Alkon hyväksyttävyys vuonna 2021 oli 61 (60) prosenttia.

Alko lukuina vuonna 2021

  • 143 noutopistettä
  • noin 11 500 juomaa
  • yli 860 juomatoimittajaa
  • Tilitettyä alkoholi- ja arvonlisäveroa 966 miljoonaa euroa
  • Omavaraisuusaste: 37,5 %
  • Valtion omistus: 100 %
  • Perustettu: 1932
  • Pääkonttori: Helsinki
                                                 
 AVAINLUVUT