Palauttaminen ja peruuttaminen Alkon verkkokaupassa

Tutustu Alkon verkkokaupan palautus- ja peruutusohjeeseen kuluttaja-asiakkaille. 

Kuluttaja-asiakkaillamme on oikeus peruuttaa verkkokauppatilaus 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Peruuttamisilmoituksen voi tehdä esimerkiksi lähettämällä sähköpostia osoitteeseen: asiakaspalvelu@alko.fi. Ilmoitukseen voit käyttää halutessasi myös oheista peruuttamislomaketta, mutta sen käyttö ei ole pakollista. Peruuttamisilmoituksen tulee kuitenkin sisältää lomakkeella näkyvät tiedot.

Tuotteiden palauttaminen

Tuotteet voi palauttaa mihin tahansa Alkon myymälään tai lähettää postitse verkkokaupan varastoon, viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Tuotteet tulee palauttaa alkuperäisissä juomapakkauksissaan. Mikäli valitset postituksen, pakkaa tuotteet huolellisesti, jotta ne eivät vahingoitu tai mene rikki. 

Huomaathan, että vastaat itse tuotteiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista (esim. mahdolliset postikulut). Näitä ei korvata sinulle maksun palauttamisen yhteydessä. 

Tilauksen hyvittäminen

Jos peruutat tilauksen, hyvitämme sinulle kaikki saamamme rahalliset suoritukset mahdollisimman nopeasti, viimeistään 14 päivää vastaanotettuamme peruutusilmoituksen. Mikäli peruutat vain osan tilauksesta, ei toimituskuluja palauteta. Suoritamme palautukset sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt alkuperäisessä tilauksessa siten, että sinulle ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia. Voimme pidättäytyä maksujen palauttamisesta, kunnes olemme saaneet tuotteen takaisin tai kunnes olet osoittanut lähettäneesi tuotteen takaisin. Huomioithan, että emme hyvitä tilausta avattujen juomapakkausten osalta. Pahvisen kuljetuspakkauksen voi avata.