
Returnering och avbeställning i Alkos webbutik
Läs här retur- och avbeställningsanvisningarna för konsumentkunder i Alkos webbutik.
Våra konsumentkunder har rätt att avbeställa sin webbutiksbeställning inom 14 dagar från det att de mottagit den. Avbeställning kan göras till exempel genom att skicka ett e-postmeddelande till: kundtjanst@alko.fi. Om du vill kan du också använda det bifogade avbeställningsformuläret, men det är inte obligatoriskt att använda det. Meddelandet om avbeställning måste dock innehålla de uppgifter som anges på blanketten.
Returnering av produkter
Produkter kan returneras till valfri Alko-butik eller skickas per post till webbutikens lager senast 14 dagar efter att avbeställningsmeddelandet har lämnats. Produkterna måste returneras i sin ursprungliga dryckesförpackning. Om du väljer att skicka produkterna per post, vänligen packa dem noggrant så att de inte skadas eller går sönder.
Vänligen observera att du är ansvarig för eventuella direkta kostnader (t.ex. eventuella postkostnader) för att returnera produkterna. Dessa kommer inte att återbetalas till dig vid returnering av din betalning.
Återbetalning av beställning
Om du avbeställer din beställning kommer vi att återbetala eventuella pengar vi har mottagit så snart som möjligt, dock senast 14 dagar efter att vi mottagit ditt meddelande om avbeställning. Om du bara avbeställer en del av beställningen återbetalas inte leveranskostnaderna. Vi gör återbetalningar med den betalningsmetod som du använde för den ursprungliga beställningen så att du inte ådrar dig några kostnader för återbetalningen. Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka produkten eller tills du har lämnat bevis på att du har returnerat produkten. Observera att vi inte återbetalar din beställning för öppnade dryckesförpackningar. Transportförpackningar av kartong kan öppnas.