Tarkennusta tavarantoimittajien tuotemainontaan liittyen

Pyydämme tavarantoimittajia huomioimaan mainontaa suunnitellessaan seuraavat ohjeet.

Alko pyrkii Suomen parhaaseen asiakaskokemukseen. Alkon ja tavarantoimittajien tulee yhteistyössä varmistaa oikeellinen ja selkeä viestintä. Pyydämme tavarantoimittajia huomioimaan mainontaa suunnitellessaan seuraavat ohjeet.

Alko tavarantoimittajien mainoksissa

Asiakkaat ovat luulleet tavarantoimittajien mainontaa Alkon mainonnaksi. Tämä on aiheuttanut hämmennystä myymälöissä ja asiakkaissa. Tavarantoimittajien tulee varmistaa mainoksissaan viitatessaan Alkoon jälleenmyyjänä, että lukijalle tulee selvästi esille ettei kyseessä ole Alkon mainos. Alkon logoa ei saa käyttää ilman lupaa.

Asiakkaat näkevät tuotteet ja niiden saatavuuden alko.fi -sivuilta. Mainonnassa tulee huomioida verkkokaupan osalta, että tuotteiden toimitusaika saattaa vaihdella ja tuote saattaa loppua Alkon ja tavarantoimittajan varastosta. Suotava tapa on mainoksessa kehottaa asiakas tarkistamaan tuotekohtainen saatavuus alko.fi -sivuilta. Tavarantoimittajan tulee varmistaa myös riittävä saatavuus markkinointikampanjansa ajaksi.

Tavarantoimittajien sähköisessä tuotemainonnassa Alkon verkkokauppaan linkittämiseen annettu ohjeistus on edelleen voimassa. Alkon ’siirry tästä verkkokauppaan’ -ikonia saa linkityspainikkeena edelleen käyttää. Sitä tulee käyttää sellaisenaan, eikä omia kuvituksia, tekstejä tai muita elementtejä saa lisätä.

https://www.alko.fi/alko-oy/tavarantoimittajille/tiedotteet/tavarantoimittajien-sivujen-linkittaminen-alkon-verkkokauppaan

Myyntipakkaukset

Alko muistuttaa, että erilaisten irrallisten elementtien käyttö myyntipakkauksissa on kiellettyä (esimerkiksi ns. neck hangerit). Alko puuttuu asiaan välittömästi huomatessaan niitä tuotteissa. Mahdolliset kulut laskutetaan tavarantoimittajalta.

 

Lisätietoja:
Mika Kauppinen, senior category manager (mika.kauppinen@alko.fi)