Virheellinen tuote

Meille on tärkeää, että myymämme tuotteet vastaavat korkeita laatuvaatimuksiamme. Tuotevirheet ovat melko harvinaisia, mutta joskus sellainen saattaa osua kohdalle. Jos epäilet, että meiltä ostamassasi tuotteessa on virhe, palauta se lähimpään Alkon myymälään. Virheen toteamisen jälkeen saat tuotteesta rahasi takaisin.

Tuotetta palauttaessasi muista seuraavat seikat:

  • Tuotteen pitää olla alkuperäisessä pakkauksessaan. Pakkaa tuote huolellisesti esimerkiksi muovipussiin.
  • Tuotetta pitää olla reilusti jäljellä virheen toteamiseksi. Pelkkä korkki tai tyhjä pullo ei riitä todisteeksi virheestä.
  • Jos vika on itse pakkauksessa, ota mukaan kaikki pakkauksen osat.
  • Myös verkkokaupastamme ostetut virheelliset tuotteet käsitellään myymälässä.
  • Varaudu selvittämään luotettavasti esimerkiksi kuitilla, että tuote on ostettu Alkosta.
  • Varaudu selvittämään, että tuotetta on säilytetty asianmukaisesti.
  • Jos virheellinen tuote aiheuttaa vahinkoa, tee siitä kirjallinen selvitys ja liitä mukaan valokuvia. Korvausasioista saat lisätietoja asiakaspalvelustamme chatissa, sähköpostilla ja puhelimitse myymälöiden aukioloaikoina (ark. 9–21, la 9–18).
  • Pakkaa palautettava tuote huolellisesti esimerkiksi muovipussiin. Näin varmistat, ettei se sotke paikkoja kuljetuksen aikana.

Virheen toteamisessa myyjiä auttavat tarvittaessa Alkon laadunvalvonnan asiantuntijat. Tuotevirheet ovat yleensä harmillisia yksittäistapauksia, mutta laadunvalvontamme on kiinnostunut kaikista laatupoikkeamista. Seuraamme tarkasti myymälään palautettujen tuotteiden määrää ja palautusten syitä. Yleensä tuotevirheet pystytään toteamaan myymälässä välittömästi, jolloin hyvityskin tapahtuu heti. Tarvittaessa tuote lähetetään lisätutkimuksiin laadunvalvontaamme, jonka tukena toimii myös Alkoholintarkastuslaboratorio ACL.

reklamaatio, tuotevirhe, viallinen