Defekt produkt

Tänk på följande när du returnerar en produkt:

  • Produkten måste vara i sin originalförpackning.

  • Det måste finnas tillräcklig mängd kvar av produkten för att defekten ska kunna konstateras. Bara en kork eller en tom flaska räcker inte som bevis på defekten.

  • Om defekten är på själva förpackningen, ta med förpackningens alla delar.

  • Var beredd på att bevisa på ett pålitligt sätt, exempelvis med kvitto, att produkten har köpts på Alko.

  • Var beredd på att förklara att produkten har förvarats på korrekt sätt.

  • Om en defekt produkt orsakar skada, gör en skriftlig utredning över det. Du får närmare information om ersättningar av Alkos kundtjänst, tfn 020 692 771 (vard. 9–21, lö 9–18) (lsa/lna).

  • Defekta produkter som köpts i webbutiken kan också returneras till butikerna.

Vid behov hjälper Alkos experter på kvalitetskontroll expediterna att konstatera defekten. Om du har andra frågor eller kommentarer om kvaliteten på våra produkter, kan du ge oss respons angående saken.