#nofilter – onko vastuullisuus todellisuutta vai kiiltokuvaa

Alko haluaa herättää avointa keskustelua vastuullisen toiminnan haasteista teemalla #nofilter.

Me Alkossa haluamme olla vastuullisia kaikessa toiminnassamme. Olemme nähneet, että vaikeisiinkin ongelmiin voidaan löytää toimivia ratkaisuja yhdessä kehittämällä. #nofilter-blogimme teksteissä kerromme todellisuudesta täydellisten kuvien takana. Sen sijaan, että elämä on ulkopuolisin silmin kuin satukirjasta, jaamme todellisia tarinoita ja tilanteita. Käsittelemiämme aihepiirejä ovat mm. alkoholijuomien tuotannon pitkät kansainväliset hankintaketjut ja läpinäkyvyyden saavuttamisen haasteet, ympäristön roskaantuminen ja alkoholin käytön ongelmat.

Aloitettaessa vuonna 2016 teimme yhteistyötä kymmenen suomalaisen bloggaajan kanssa, jotka saivat tehtäväkseen kirjoittaa läpinäkyvyyden teemasta omasta elämässään. Sen sijaan, että elämä näyttää ulkopuolisen silmiin kuin satukirjalta, ideana oli jakaa todelliset tapahtumat ja viimeistelemätön todellisuus kauniiden kuvien takana. 

Lue lanseerauksessa mukana olleet blogitekstit täältä: 

Sara Ollila Minä ja alkoholi 
MamiGoGo Todellisuus täydellisyyden takana
Chez Helena Elämää blogikulissin takana
Liemessä Totuus Instagram-kuvien takaa
Kasper Diem Heitetään filtterit romukoppaan
Aamukahvilla Nofilter - totuus täydellisen kuvan takana
PS. I love fashion Nofilter
White Trash Disease Nofilter - totuus kuvan takana
Kalenterikarju Nofilter - todellisuus sosiaalisen median takana
Si moda Nofilter

Miten suodatettu todellisuus vaikuttaa maailmaan ja kuinka paljon annamme sen ohjata asenteitamme, käyttäytymistämme tai valintojamme? Voit osallistua tähän keskusteluun sosiaalisen median kanavillamme FacebookissaInstagramissa ja Twitterissä.

#nofilter